onsdag 21. november 2012

Kveite i italiensk drakt

Herlig, lettvint luksusmat!

Jeg blir mer og mer glad i fisk. Jeg er så heldig å ha en flott fiskedisk på nærmeste Meny butikk, og når det gjelder fisk og sjømat er kvaliteten på råvarene helt avgjørende. Har du en fersk filet av kveite er det fort gjort å lage en skikkelig, sunn og spennede fiskemiddag i en fart. Denne retten passer like godt til helgekosen som til blåmandagen!




Dette var en variant jeg lagde en dag jeg hadde lyst på noe lett, men med mye smak. Jeg er veldig glad i det italienske kjøkken med søte tomater, oliven og kapers.  Sammen med hakket chili, hviltløk og god olje ble dette helt konge! Her er det bare å variere etter smak, men en liten  "to do list" får du her:

Del noen cherry tomater
Finhakk hvitløk og chili (mengde etter smak)
Rør dette sammen med sorte oliven , kapers, god olje, havsalt og litt sitron

Legg fisken i en liten form evt bruk folie, hell over tomat-røren, pass på at fisken blir godt dekket.
Sett fisken i forvarm ovn, ca 180 grader ca 20 min, litt avhengig av tykkelsen på fileeten.

Ris og noe grønt, f.eks asparges eller sukkererter passer godt til!

God middag!




1 kommentar:

  1. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og mat blogger.

    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på vår Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge til din mat-blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig. Noen av de beste mat bloggerne får 10.000 + besøkende fra oss på en ukentlig basis.

    Forhåpentligvis vil din egen mat blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,
    Christina
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett