søndag 6. november 2011

Tunfisk tartar

Helt rått

Denne har jeg hatt lyst til å prøve lenge. Tom Victor Gausdal og Ole Martin Alfsen  har med denne i kokeboken "MER" og mer av dette? Ja, takk!

Fersk tunfisk er ikke alltid like lett å få tak i og vær obs på at det er svært varierende kvalitet ute og går. Jeg vet at hvis fiskedisken på Meny her på Røa har tunfisk inne så er den bra og det må den være når den skal serveres på denne måten.

Jeg brukte en muffinsring

Først kjørte jeg innholdet av en loff i mikseren og stekte brødet sprøtt med olje i stekovnen. Tunfisken hakket jeg, tilsatte en sprut av lime, salt og pepper.  Stivpisket Creme Fraiche med litt salt, pepper og revet pepperot,  litt kaviar og småsalat på toppen.  Gressløk olje drizzlet over det hele.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar