søndag 21. august 2011

Mariner!

Rødvinsmarinerte lammekoteletter

Jeg må innrømme at jeg liker høsten, stearinlys, regnvær, rødvin og LAM! Men, fortsatt skriver vi bare august og det er lenge til butikkene bugner av lammekjøtt. Jeg fant alikevel noen stakkars lammekoteletter i hyllen på meny, merket "denne varen har vært frosset" grrrr... vel, marinade tenkte jeg, redningen for mye det!



Du trenger: TID, rødvin, hvitløk, sjalottløk, rødvinseddik, myntesaus (Baxters), olje, fersk rosmarin, 2-3 lauberblad, hel sort pepper, salt. Rør det hele sammen i en bolle, legg kotelettene i en frysepose hell marinaden over, sørg for å dekke det hele, og sett posen i kjøleskapet, gjerne natten over.

Bare å steke opp når du er klar for middag. Jeg liker å brune dem raskt og ha dem i en ildfast form i ovnen, ca 20 min mens jeg fikser tilbehøret. Og tilbehør denne gangen ble kantareller og en form med gratinerte poteter/sellerirot. Absolutt en smak av høst!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar