mandag 29. august 2011

Hot gulrotsuppe!

Forkjøla jeg...


og eneste jeg har lyst på er suppe, sterk, varm og frisk,- komfort servert med skje!



Jeg liker at denne virkelig "river". Derfor hakker jeg masse hvitløk, 4-5 fedd, 1 hel chili og en selleristang. Dette freser jeg i olje før jeg heller på ca 2 liter vann og tilsetter, ja da, en terning hønsebuljong. Jeg er faktisk ikke helt frisk i dag! Så skreller jeg og kutter en bunt gulrøtter og en god posjon renset og hakket ingefærrot som jeg tilsetter og lar det koke en times tid på svak varme under lokk. (Mens jeg skifter til pysj og rigger meg til på sofaen). Når røttene er møre, tar jeg kjelen av platen og bruker stavmikser for å jevne suppen. Så tilsetter jeg saften av et par appelsiner og hakket koriander før jeg setter suppen tilbake på plata. Så...salt, pepper eller Worchestershire saus! Når du står der og smaker og smaker og det er noe som mangler...prøv Worchestershire, det hjelper,- ofte!  Server med en liten klatt Creme Fraiche og frisk koriander. Kjempesterk, kjempegod og jeg føler meg bedre allerede!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar